O ECOCAPSULE

ECOCAPSULE je dizajnový sebestačný smart-home, navrhnutý bratislavským štúdiom  Nice Architects. Tento unikátny mikrodom je vybavený solárnymi bunkami, veternými turbínami, ako aj nádržou na dažďovú vodu, čo ho robí nezávislým na inžinierskych sieťach a tak ľudom umožňuje žiť mimo civilizácie takmer kdekoľvek na zemeguli. ECOCAPSULE je viacúčelové zariadenie. Dá sa použiť ako karavan, houseboat, hotel, nezávislá výskumná stanica, ale napríklad  aj na dobíjanie elektromobilu.

Domček celkovo poskytuje 8 m2 obytného priestoru, ktorý zahŕňa malú kuchyňu, sprchu, splachovaciu a kompostovateľnú toaletu, pracovný a jedálny priestor, úložný priestor a rozkladaciu posteľ, na ktorej sa pohodlne vyspia dve osoby.

ECOCAPSULE sa síce nedokáže pohybovať sám, no aj na to existuje jednoduché riešenie. Výrobcovia vyvinuli špeciálny príves, ktorý sa dá k domčeku bez problémov pripojiť, a tým pádom ho je možné ťahať  za autom. Okrem toho sa vďaka kompaktnej veľkosti dá na prenos ECOCAPSULE využiť aj letecká  či lodná preprava. 

Mikrodom z prvej generácie ECOCAPSULE si bolo možne predobjednať od roku 2016 a teraz je dostupný v limitovanej, prispôsobiteľnej edícii. Od vtedy však vznikla už aj druhá generácia mobilných domov, ktorých sériová výroba začne tento rok.

ECOCAPSULE sa momentálne môže pochváliť stovkami predobjednávok z celého sveta a už teraz sa vie, že minimálne jeden takýto mikrodom si nájde majiteľku medzi známymi hollywoodskými herečkami.

O FINANCOVANÍ ECOCAPSULE

Minulý rok sa spoločnosti podarilo úspešne dokončiť prvé investičné kolo na crowdfundingovej platforme Crowdberry, na konci ktorého získala 750 000 EUR a 11 nových medzinárodných investorov. Peniaze boli využité na dokončenie dizajnu, vývoja a testovania produktu a na prípravu infraštruktúry a tím firmy, ako aj na vytvorenie siete dodávateľsko-odberateľských vzťahov pre začatie sériovej výroby a exportu.

ECOCAPSULE tento rok začala na Crowdberry druhé investičné kolo s novým ambicióznym finančným cieľom vo výške 2 000 000 EUR. Tentokrát by mali byť financie využité na rozbeh sériovej výroby a vlastnej finálnej montáže produktov pre uspokojenie dopytu, tvorbu globálnej distribučnej siete a  medzinárodných marketingových aktivít.