Za značkou nosha stoja traja ľudia: Ivana, Gabika a Julo. Keď sa po prvýkrát stretli v bratislavskom Impact Hube, každý z nich mal trochu inú predstavu. Ivana chcela vytvoriť ergonomickú školskú tašku, Julo sa zamýšľal nad biodegradovateľným batohom a Gabika hľadala zmysluplný projekt. Nakoniec sa však ich vízie stretli a tak vznikla nosha – prvá ergonomická a biodegradovateľná školská taška.

Nosha  do školy

Ako azda vie skoro každý rodič, nájsť tašku, ktorá by pre dieťa nebola zbytočne ťažká, neobmedzovala ho v pohybe a bola šetrná k jeho chrbtici, je naozaj oveľa ťažšie ako sa môže zdať. Práve preto boli prvé noshe venované deťom.  

Nosha do školy váži len 0,75 kg a keďže sa skladá len z rozložiteľných materiálov, na rozdiel od iných alternatív neškodí prírode. 

Nosha goes big

Vzhľadom na to, že nosha do školy sa teší naozajstnému úspechu, autori sa rozhodli urobiť verziu aj pre rodičov. Mestská nosha sa má podobať  noshi pre deti, no bude samozrejme prispôsobená potrebám dospelých. V novej taške bude miesto na notebook a vďaka použitiu prírodnej vlny bude nepremokavá.

Na to, aby sa dospelácka nosha dostala aj do výroby, treba  získať financie. Z tohto dôvodu bola spustená crowdfundingová kampaň na platforme HitHit, ktorá vznikla aj vďaka podpore projektu Crowd-Fund-Port Interreg Central Europe.

Cieľom kampane je  vyzbierať 15 000 eur potrebných na prototyp produktu, kúpu materiálov a zviditeľnenie značky nosha u nás a u našich českých susedov. Na podporovateľov kampane čaká naozaj široký výber odmien, treba sa však poponáhľať, lebo kampaň končí o necelých 20 dní.