Kannabi je vegánska náhrada živočíšneho mlieka bez aditív, pripravovaná primárne z konopných semienok, kešu, vanilky, a kokosového cukru. Okrem skvelej chuti, nápoj sľubuje aj zdravotné benefity ako podpora imunitného systému, či priaznivý vplyv na cholesterol.

Za Kannabi stoja Marek Benda a Daniela Jánošová. Keďže si na realizáciu svojho projektu vybrali crowdfunding, poprosili sme ich aby nám odpovedali na pár otázok ohľadom ich skúsenosti s prípravou crowdfundingovej kampane, ktorá momentálne prebieha na crowdfundingovej platforme HITHIT. My sme ju už podporili a teraz ju môžete podporiť aj vy.

 

CIF: Na úvod by ste nám mohli povedať niečo o sebe a o Kannabi.

MB: Sme začínajúca firma ktorá priniesla na trh produkt Konopný Nápoj. Je to rastlinná zdravá a chutná náhrada kravského mlieka. Firmu sme založili spolu s priateľkou, ktorá je vegánska a mňa zase fascinuje konope a jeho všestranné využitie. Spojili sme svoje záujmy a vytvorili sme produkt ktorý na Slovensku chýbal.

CIF: Mali ste nejaké predošlé skúsenosti s potravinárskym priemyslom?

MB: V potravinárskom priemysle sme nováčikovia, a učíme sa za pochodu.

CIF: Prečo ste si vybrali crowdfunding? V čom vidíte jeho výhody?

MB: Crowdfunding je pre našu firmu dokonalý spôsob ako získať kapitál na rozbeh. Na základe crowdfundingovej kampani sa o nás veľa ľudí dozvie a nemáme na krku investora, takže sme slobodný a nemusíme vývoj našej firmy prispôsobovať nikomu.

CIF: Odkiaľ ste čerpali informácie o crowdfundingu pri príprave kampane?

MB: Navštívil som nejaký ten seminár, čítal som si články a návody ako na crowdfunding a hlavne som si pozeral úspešné kampane. Zisťoval som v čom sú odlišné od neúspešných a snažil som sa inšpirovať.

CIF: Na základe čoho ste si vybrali crowdfundingovú platformu?

MB: Na Slovensku a Česku, moc veľký výber ani nemáme. Vybrali sme si tú najväčšiu.

CIF: Plánujete crowdfunding využiť aj na niečo iné ako financovanie?

MB: Samozrejme, ako som už povedal, je to aj dobrá forma ako sa dostať do povedomia ľudí ktorý by o náš produkt mali záujem. Či už koncový spotrebiteľ alebo obchody, kde sa bude Konopný Nápoj predávať.

CIF: Ako dlho vám trvala pripráva kampane a koľko času vám zaberá jej spravovanie?

MB: Trvalo nám to približne 20 dní. Ale ak by sme ju robili znova, tak by som ten čas zdvojnásobil. Dobre pripraviť crowdfundigovú kampaň je základ, vidím na našej kampani že má niektoré nedostatky ktoré som predtým nevidel, ale teraz by som to už spravil trošku inak.

CIF: Vyvíja sa kampaň zatiaľ podľa vašich predstáv?

MB: Keďže náš produkt je z Konopných semienok a v našom logu je konopný list, tak nám Facebook a Instagram zakázali reklamu, kvôli ich nezmyselným pravidlám, čo nám dosť škodí. Takže sa kampaň nevyvíja úplne podľa predstáv. Ale nevzdávame sa a hľadáme nové spôsoby ako sa zviditeľ niť aj bez reklám na FB a Insta. Pevne veríme že po uplynutí kampane tam bude svietiť aspoň 100% :)

CIF: Na záver, máte nejaké odporúčania pre crowdfundingových začiatočníkov?

MB: Treba si všetko dobre premyslieť, nič by som neuponáhľal príprava je základ. Dost dobré by bolo mať dopredu už dohodnuté nejaké portály, ktoré by o vás chceli napísať článok. Je super kontaktovať autorov podobných už úspešne ukončených kampaní. Takýto ľudia už majú konkrétne skúsenosti a môžu vám dať rady, ktoré sa v žiadnych návodoch nedočítate. My sme kontaktovali jednu autorku veľmi úspešného podobného vegan projektu a poradila nám s veľkou ochotou a dala nám nejaké kontakty ktoré by sa nám mohli hodiť.